Saturday, July 21, 2012

oVerDue?

Salam Ramadhan semua..

hari nie 21 July 2012 bersamaan 1 Ramadhan 1433H..
alhamdulillah diberi peluang bertemu Ramadhan sekali lagi..
ingatkan da tak dapat nak rasa berpuasa tahun nie..
tapi 'baby' kasi peluang.kasi extend atleast 4 hari untuk ibu berpuasa..
alhamdulillah..but at the same time rasa nervous n tak sabar nak jumpa baby..
sepatutnya baby di jangka keluar 19 July 2012..tapi sampai hari nie baby masih bersukaria dalam perut ibu..

pheeewwww~baby buat ibu cuak bila ibu kena paksa serah diri kat spital khamis haritu.kebetulan khamis check up,doc refer suro admit wad."serah diri' katanya..
da start takot + confius.nak deliver baby kat mana ni.sebab rancangan awal kat Putra Medical Centre, Kedah.Tapi bila mak cakap susah la da nak puasa, jauh la n apa2 je lagi,kami decide nak pergi dulu wad bersalin.
kalu boley aku nak excuse sbb belom ada rasa sakit/turun tanda..
tanak la paksa2 baby kuar sebab Allah da tentukan tarikh nya..myb ada salah kiraan tarikh sebab period aku mmg tak pernah betoi..

ok,lastly kami decide pegi je dulu wad bersalin hospital gomen..aku naik sendiri masuk wad sebab parking takde,so huzaifah melilau cari parking..
takot.Tuhan ja yang tahu..Alhamdulillah time tunggu turn nak check,kawan sekolah aku Dr. Ida muncul..cam nak lompat aku.last2 dia amik kes aku..
dengan ikhlas aku cakap aku tanak kena admit.pleaseeee..ok,dia cakap kalu checkup semua ok,kasi extend lagi seminggu.suka suka suka!!
memula check carta gerak baby.tatahu napa aku nervous sampai berpeluh2.Last2 kena masukkan oksigen kat hidung.cam sesak nafas tetiba..adeh,isau!
baby gerak ok,carta gerakkan baby cun!
then scan baby..position baby ok, air ketuban cukup, berat baby +- 3.4kg.
Last Dr Ida minta nak check bukaan..adoi! tue yang aku takot. Malu tak yah cakap la kan..hihi
ok, for good aku kasi.tp MALU kot.kawan sendiri kan..
Pejam mata jer la..

Actually,  6 July lepas aku da rasa kesakitan seolah2 baby da nak kuar.terus g PMC.perkara yg sama bila doc check baby belom ready nak kuar..FALSE ALARM rupanya..
Maksudnya da 2 kali aku merasakan cuak..

Baby, buat ibu takot tau..k main cak cak ngan ibu ya..tamau buat lagi na.kali nie, ibu tunggu bila baby da betoi2 nak kuar ok??



1 comment:

fidayu mohd shobri said...

baby nak lepak2 dulu la ibu, best oooo kat dlm tu. :)