Friday, February 19, 2010

Berkabung!

hari nie aku all in BLACK! mood sedeyh..mata lak pedih2 tak ley nak celik luas2..muka lak masam mencuka..suma nie sbb kisah semalam..serius aku tak penah rasa sedey (kepada binatang) sampai cam nie. teresak2 aku nangis..kalu dingatkan balik, mmg tak sanggup nak tgk..takder setitik darah yang kuar, tapi aku tak tau napa kucing tue ley mati.mak aku cakap mayb patah dalaman..meraung adik aku! mana taknya kucing tue baru 2 bulan,tido makan,suma ngan dia..aku memang tak ley tahan bila adik aku tue meraung2 suro kucing tue bangkit (bangun)..

"bangkit la...." "bangkit la..."jangan la mati..bangkit la...".aku?uwaaaaaaaaaaaa tersedu sedan dibuatnya...

aku nie penakut kucing.tak suka kucing apalagi nak pegang..comey cam ner pun, aku tgk jer dari jauh.tak teringin langsung nak belai apalagi nak pelok2..ish2..pobia!banyak cerita takot aku ngan kucing..tak payah la aku cita kat cni..nanti terkuar lak ayat2 yang tak patot..kan skang mood ngah sedey..

kejadian tue cam nie..semalam peh maghrib aku,abang (adik bawah aku yang dipanggil abang),n 2 adik perempuan sebok nak main carrom kat meja luar..mak n abah lak sebok siap2 nak pg tahlil..skali ada motor lalu.aku tak perasan sapa,skali mak aku jerit..

"Ya Allah!! kucing kena langgar!!"

"HAAAAAAAA?" serantak aku ngn aik2 jerit sambil cakap mak tipu..tak percaya sbb aku slalu wat cam tue kat adik2 aku (heee)..skali anak kucin tue terkedek2 lari..Ya Allah,sian gila..badan dia menggigil2..mak aku asik cakap urut belakang dia..aku nie, tak kesah da, takot pun da melayang..terus urut2 blakang dia.sah patah tulang, sebab cam da lembik2.perut kucing tue aku tgk da biru..bila aku urut ja, dia cakar2 tangan aku..so aku ingat respon baik la bila dia ley gerak2 lagi.tapi rupa2nya, kucing tue ngah bertarung ngan ajal..sedey gila time nie..ish tak ley nak citer la..tak tergambar perasaan tue!!!! dalam beberapa minit peh tue, anak kucing tue kaku.keras.sejuk.pucat!sah MATI!!!!! apalagi,meraung aku ngan adik2.abang diam ja..apahal!tak sedey ker aku cakap!! (tetiba emo..)

Yang buat aku lagi sedey bila "kenek" a.k.a mak kucing tue datang jilat2 anak dia..aku rasa dia tak sedar tue da jd arwah.."kenek" jilat2 seluruh badan,main2 tapi tak der respon..huh!apala perasaan "kenek" time tue..ish..ish..kalu aku la jd "kenek",da lama aku gi cakar+gigit2 orang yang langgar tue!

kami biar 'kenek' menghabiskan masa2 yang ada ngan anak dia..mak cakap tak payah tanam (kebumi) lagi..kang nanti malam 'kenek' bising cari2 anak.Pagi2 tadi ngah aku siap2 nak g keja, aku degar abah ngah cangkul tanah kat bawah..hmmmm,da nak tanam la tue..mak aku siap kejut adik2 bangun tengok.kang nanti cakap tak sempat tengok lak..skali lagi adik aku tue nanges.haiya! aku lak tanak terlibat, sebab tak sanggup nak nanges lagi.................................................... ;(


 saat2 "kenek" merasa anak dia da tak bernyawa..ish! tak sanggup nak tengok.nak jer aku 'cool' kan 'kenek' time nieh..sabar erk..
bila anak da tak membri respon, mula la dia menempek tepi tue..aku dapat rasakan apa yang "kenek" rasa..ish!tak suka la...
sedey kan??tak sanggup nak tengok kan??time nie akuda tak tahan da.meraung sekuat yang bley.. sumpah sedey!bayangkan la.."kenek" jilat2 anak dia seluruh badan..seolah cam mandi mayat!

8 comments:

darwina said...

seriousss sedihhhh~ :(

aShEMaSt said...

aah awin!sedey sangat..bukak jer pix nie,rasa nak nanges..sian dia. uhuk2!

aannsj said...

seiyes.. sedeh.. kite bace menitik air mate... tak per.. anak kucing kite lagi lah 4, 4 hilang macma tue jer...

eza2odette said...

aiyarkk!!!hukhuk..sedeyhhh!!kenek bowat anak lagi naa..uhuk2.

aShEMaSt said...

aan:aha..sampai arinie terasa kehilangan dia..kamu lg la..pencinta kucing kan..

gee: amboi! mak dia berkabung lg la..hihhi

aNn said...

kak asma, i busan...haha.bace la ur blog.sedey la tgk pic kucing ni jilat2 anak dia...wuwuwuwuuww...

working mom... said...

huwaaa...nak nanges ney..!seyes!...sadis la..akak pon ader pengalaman cenggitu..xmo ingat lah sbb sendiri yg terlanggar..hukhukhuk...

aShEMaSt said...

ein:bacala..komen la..k??baru meriah!

k ngah:sedey sangat kak.kira cam nampak2 dia ngah nazak.tercakar2 tangan time nyawa nak ilang tue..sedey!