Monday, March 22, 2010

mati e2 PASTI...

Al Fatihah untuk arwah..semoga dicucuri rahmat ke atasnya...

terkejot dengar berita YANEE Mentor meninggal..innalillah..umur sama ngan aku rasanya.. adeh, terkejut sampai skang rasa tak percaya..aku salu berfikiran yang orang muda lambat lagi nak bertemu ajal..haissshh, ajal tue di mana2..lambat ngan cepat jer cik semah oi.. ahh, setelah di google, nama arwah sebenar, Surianie Julkarim..

bukan ini kali pertama dengar orang2 muda meninggal..da banyak pengalaman sebelum nie..pernah jugak jd pada aku.ish,sedey lak nak story..cerita lama..lebey kurang 7 tahun lepas.tapi masih aku ingat detik2 tue satu persatu..adeh, sebak tetiba melanda..dun cry plsss! T.T

arwah nie senior aku masa diploma dulu..senior 2 sem,kira umur tua setahun dari aku.meninggal saat umurnya 20 tahun.muda lagikan?orangnya baik sangat..softspoken..terkenal dengan panggilan 'palala'..tak sure napa n macam mana ley dapat nama 'palala'..ya, aku memang rapat dengan arwah.arwah banyak tolong aku dari segi design dan aku lak suka cilok nota2 lama dia..kata senior, mestila ada nota kelas lepas2kan..tapi aku slalu komplen tulisan dia mengalahkan 'tahi ayam'..da bukan cakar ayam nie..

ingat lagi, hari2 terakhir aku kat uitm..kira nak cuti sem la..pagi2 arwah da datang amik barang2 aku.yerla takkan nak angkut balik perlis kan?so tumpang la kejap 2 bulan kat umah tok arwah..so balasannya aku kena blanja McDonald's.okeh la.ikutkan saja..so malam after maghrib,pgla McD s3 shah alam..actually macam2 petanda da arwah tunjuk.tp,manala kita perasaan yang benda2 pelik tue petanda tak elok kan??tp bila da takder, baru satu persatu kita teringat petanda2 tuh..

tragisnya arwah meninggal sebab kena langgar lari.jahat sapa yang langgar tue!tiada maaf ok!sampai mati!i hate u!jahat!ee geram sangat..penah tak dengar pepapatah/kata2 orang2 tua.. seseorang akan mati dengan benda yang kita sayang..contohnya arwah memang sayang sangat dengan scooter..last pun ngan scooter..tapi tak sure la sejauh mana kebenaran e2..sampai sekarang aku masih ingat arwah..kebaikkan dia..semoga rohnya dicucuri rahmat..Al Fatihah..

kat sini aku nak pesan pada diri sendri terutamanya..ingatla MATI e2 bila2 pun akan datang..takot.takot tak sempat membuat/berbakti untuk mak abah..sya nak kawen dulu yang penting..gediks!sama2la kita berdoa agar kita meninggal dalam keadaan yang elok dan diredhai..amin..

2 comments:

gadisBunga™ said...

i still remember this story.
note: jgn fikir kite terkecuali. sentiasa siapkan diri.

aShEMaSt said...

ya akak.takot.sedeyh suma da..kan?