Tuesday, June 16, 2009

My BiG DaY~

MoShi~ MosHi
herm lama aku tak ngadap blog..bukan la busy sangat tapi aku jadi tak der hati nak nulis apa2 di sini.. padahal banyak sangat aku nak kongsi cerita.. so mayb citer aku adalah sedikit basi + hangit..LAYAN JER la kay??
::29hbMei09::
Bersamaan Jumaat, aku di opis da cam cacing kepanasan.. serba tak kena,tak senang duduk! Mana tak nya, aku asik fikirkan WAREHOUSESALES di S15 Shah Alam..actually aku n mimi sempat pegi sekejap hari sebelumnya.. tapi ada kot 15 minit ja, sebab boss asik nak kal jer tanya bila nak balik..adeh, boss ni cam tau2 jer.. HAMPESS.. tapi sempat la sambar apa yang patot.. hikhik..
Alkisahnya hari jumaat tue macam2 yang jadi.. sabar jerla.. aku sedey bila memikirkan mak n abah aku tak der tempat untuk menginap sepanjang 2 hari di Shah Alam... bukan aku saja2 tak cari hotel awal2.. tapi ini la orang kata JANJI PALSU! susah nak cakap, aku MALAS nak komen lebey.. harapka pagar, pagar pun tak der.. apakess??
Tepat jam 1230,gee msg gtau dia da kat depan opis..so tanpa segan silu, aku chowsinchee..kebetulan Boss aku ngah bz nak sambut baby pertama.so mayb dia ngah happy, so aku dibenarkan pulang awal.. weho0o0o0o~ after 20 minit,sampaila kitaorang di syurga itu.. maksud aku, WAREHOUSESALES tue la..sampai jer sedey sbb perfume yang aku aim semalam da 'elek'..sedey tapi gembira kot sbb selamat duit aku..
Next stesen, teman gee g repair aircond ketenye..ntah apa tak kena, kejap majuk kejap ok aircondnya..Kal anem, tanya mana tempat terbaik, dia gtau TTDi..so straigt to TTDi, nasib ada yang insan yang nak tolong.. yang penting....FREE kan gee?? peh tue aku pujuk gee nak masuk UiTM nak tukar jubah.. plss plss gee plss.. sbb aku nak tukar jubah yang bapak besar nie.. nasib aku baik sbb ada size yg di idamkan.. weeeeee~ :)
ok,next trus g S9 a.k.a opis tempat aku praktikal nak amik kete sewa kt Fyda.dapat jumpa Zura(myBFF)..wah rindu bangat! lama tak jumpa..setelah berpelukan beberapa minit,trus gerak anta Fyda kat Puchong..mak kal cakap kat R&R Rawang..aku senyum..okla tue, lambat lagi kot nak sampai..banyak lagi aku nak setel nie.. nama pun time balik keja, mestila jem..naknak kat Hicom..sabar jer la dek non! so aku bertekad, balik kang aku akan guna highway..cepat dan lebey dekat! kot?? hikhikhik~
Nak di jadikan citer, aku nie rabun2 ayam.. ok sangat konfiden menunggang kereta manual, laju tau.. last2 aku terlepas exit Shah Alam!! adeh, aku cuak.. serius, cam ner n dimana exit seterusnya?? adoiii..da la lambat, lagi nak sesat! Hangennnn!! Last2 aku nampak singboard Bukit Jelutong..LEGA..lega ker? bukan sampai di situ jer okey??ley lak aku pg kuar ke arah Kuala Selangor, dan bukan Shah Alam.. skali lagi aku salah!!!! Bodoh la.. aku nak nanges time tue.. serious!! sebelum nie aku la MAP bergerak untuk kawan2 aku.. tapi aku sorang2 ley lak cenggini jadinya! SAH aku kena wat spec o apa2 kanta yang ley wat mata aku clear!!
okay la, setelah 1 jam baru la aku sampai s17(bus stand s.alam).. cian adik2 aku, asik kal tanya mana kakak nie.. awat tak sampai lagi..trus aku bawak pg diaorang pg PKNS cari tudung aku..susah gak la nak cari yang sesuei.. aku tutup mata jer, amik apa yang ada.. nak demand payah la time2 gni..banyak kedai da tutup.. then g makan S2, trus balik umah sewa aku dulu kt Pusat Komersial, btoi2 kat pintu belakang UiTM.. TQ to Nu'UL sebab sudi tumpangkan kami sekeluarga..mak, abah n adik2 aku tido awal malam tue.. letih tunggu aku kot?? sorry yer.. :)

2 comments:

eza2odette said...

banyak giler benda dlm 1hr kan?tak sangka dapat..eh, tak coretkan pasal tiket Mu dan adiah wedding? ahhahaha..

aShEMaSt said...

aha..sungguh ku tak hengat langsung! serius.. tiket MU! mahal tue.. ku kena coretkan... hahaha.. hadiah yang berbaloi! hangkut 2 skali kan..