Thursday, July 23, 2009

aSia TouR 09' (training)


d a b e s h e v e r ~

yeah, e2la yang bley aku luahkan.. sangat besh tahap gaban..Malaysia VS Man Utd. memang besh..tak kisah, even aku menyarung jersi ManU, tapi aku tetap sokong Malaysia.. mana taknya, gila apa tak support negara sendri..hahaha~ nak kena buang negara apa?

apa yang wat weekend lepas sangat seronok adalah myhuzaifah turun KL dari jumaat sampai ahad..lebih kurang 2bulan tak jumpa..terus aku mintak cuti 2 hari..jumaat n sabtu..dengan alasan nak balik kampung.hahaha~ ampun bos..ala lagipun tader kerja yang urgent pun kan.. kira halal la kan kan? nak di jadikan cerita, 2 hari berturut2 kitaorang g bukit jalil..lets aku citer mengikut hari k...

Jumaat (170709)

Lepas solat jumaat, trus kuar sebab tersangatla banyak agenda.memula nak g amik keta di s alam..kemudian meredah kesas o federal untuk ke bukit jalil.. Sangat bernasib baik sebab tidak perlu menunggu dengan kadar yang lama untuk RapidKL sampai.Lebih kurang 10 minit,bas pun sampai dan kami turun di depan monorail..hatiku sedikit lega..

agenda seterusnya, menanti RapidKL U80 untuk ke S Alam amik kereta sewa..cuaca sangat menggarang! panas! matahari tue cam giant spotlight time tue..aku kesian tengok myhuzaifah sebab ketika itu dia diserang demam panas..30 minit berlalu,tapi asap bus U80 haram tak nampak..makeup aku da sedikit cair..haissh~ hangin aku..ok,sabar lagi..tapi muka myhuzaifah da tak bley blah.mulut dia terkumat kamit memerli aku "wujud ker bus U80"..hangen aku.wat pekak jer la..kang gado lak satgi! malas...

jam aku da menunjukkan kul 4..hangin!benggang! panas! dahaga suma ada..aku masih tak bertegur sapa ngan myhuzaifah..aku takut kena marah.tapi salah aku ker kalu bas tue tak ada?mana la aku tau!hisssh~ kepala nie da sakit asik menjenguk bas.asap tak tahu la da berapa kilo aku telan! aku tak ley tahan,trus bagi cadangan amik tren, trus g bukit jalil.kereta nanti malam baru amik..nasib cadangan di terima..kehkehkeh..aku menang!!

trus amik komuter g bandar tasik selatan then tukar amik star g Bukit Jalil..perghh~gila padat.tren penuh gla.aku nak gak naik.malas da nak tunggu..memang sardin la jawabnya.berpeluh2 dalam train.bukan sebab panas jer, malah menghidu bau bauan yang sangat harmoni..pehh bau ketibasss....buweek :p
akhirnya sampai gak stesen bukit jalil..90% penumpang turun..lega train tue kan..cian dia bawak lebihan muatan! masing2 berpusu2 nak kuar..adeh, lex la..game bukan start lagi pun..ak lari stadium tue.. hahahah~ kemeriahan terasa bila menjejaki kawasan stdium..penjual2 berpeleseran..makanan,minuman,benda tuip2 (bingit), baju ManU + malaysia, beger,poster,topi,keychain,macam la..tak sempat nak usha2 sebab sumanya lebih besar dan tinggi dari aku.. sabar jer la..

trus masuk stadium..yeiyei masih banyak tempat kosong tapi bermandikan cahaya matahari..ahh ada aku kesah??trus aku ajak duduk bawah dan agak depan.baru puas nak nengok.aku kan rabun..kang jauh2 nampak baju ja berlari..memang panas..aku tak tipu.tapi rasa cam kat oversea lak..hahaha~ hari nie tak ramai sebab 50% dari tiket terjual jer dapat pass training..

gila tak percaya, dapat tengok player2 MU main depan mata.bukan senang tau..nak tengok kat sana,harapan la..ntah bila dapat..tapi memang enjoy lah..tapi sayang skali, kami tidak menukar jersi time nie sebab da tader mood sebab bus lambat dan agak lambat sampai.so simpan jerla jersey tue.. haa berkata pasal jersi nie lupa nak kata yang my huzaifah telah membeli 2 helai jersi setiap seorang untuk 2 hari.gla taksub..hahaha aku biasa jer..wakaka~

wahhh kemeriahan terasa..masuk jer player2 MU, suma bangun bersorak..masing2 jerit pemain fevret diaorang..aku pun tak lepas..hahahaha.."owen..owen..owen.." sampai penat.hahaha~nak jer aku langkah longkang besar tue turun padang tolong bagi air kat suma player..hahahah~ jangan harap! lebih kurang 5 minit sebelum abes training, kami da kuar sebab takut nanti sesak ngan orang2 nak berebut train..

dalam ramai2 tue last2 dapat gak jumpa ady+gee yang baru sampai..cian diaorang..tapi tetap semangat memakai jersi.bagus2..apa yang penting,SEMANGAT! hahaha~ perjalanan diteruskan dengan berebut train.nasib da amik tiket 2 hala.. penat!!tapi berbaloi baloi!!!


panas?tak kesah pun~

training pass~

muka kegumbiraan~weee...


manala owen nie...wakakaka~

gee yang baru sampai dan semangat anak Malaysia!

2 comments:

Syaz said...

gee ni zihah ke?

aShEMaSt said...

ngak syayg..gee nie budak umah sya..zihah?? da 7 tahun kot tak jumpa..hikhikhik~