Wednesday, August 5, 2009

aSia TouR 09' (big DAY)

waduh2 lambat lak aku nak update entri ini..huhuhu kemalasan telah melanda sejak akhir2 ini.. maaf yer.. lagi pun sapa jer nak baca blog aku kan? mungkin sebab tue la kot aku sedikit malas.. tak per aku tulis pun untuk tatapan aku nanti2..huhuhu~

jap2 nak ingat semula apa yang jadi pada 180709 (sabtu)..jeng..jeng..jeng..

di awal pagi, aku dengan Mr.H bergegas ke bandar metropolitan,Kuala Lumpur..Kalu nak tahu destinasi ini adalah destinasi wajib kalu Mr.H turun KL.. terletak berdekatan dengan Pasar Basah di tengah2 bandar ini..disebalik pasar2 basah tue terdapat satu kedai buat plat moto..setiap kali nak turun KL,ramai la mat2 rempit order, sebab di perlis katanya tiada jenis yang diingini.So parking kereta di Menara Safuan, bersebelahan pasar itu.. Mr.H berkata mahu berjumpa dengan kawan lama time GMI, Wong a.k.a ridzwan di Maju Junction..bila aku tanya ada hal apakah? Mr.H senyum jer..haaa adala tue!

Aku dengan yakinnya mengatakan yang Maju Junction tak jauh dari Menara Safuan.So ley je nak jalan g sana..hahahah~aku nie kan kadang2 wat2 tahu jer.padahal ada gak 1 km nak sampai..maka dapatla aku hujah dan syarahan free dari si dia..huahuahua..aku? mula la nak tarik muka sebab jauh+berpeluh+ sakit kaki berjalan..jauh okay?

Sesampai ja di sana, Wong da siap tunggu di foodcourt..trus mengisi kekosongan perut.sembang2,ungkit2 kisah lama then mahu pulang..rupa rupanya diaorang nie ada agenda sebenarnya! Diorang nie ada sesi menjual beli.Mr H beli Playstation2 dari Wong..patotla tanak gtau aku! hampess..wutever la syayg..ur money!adeh, berat n besar gak la menda alah tue.Bayangkan nak angkut ke Menara Safuan..Mahu pancit! Nasib Wong berperikemanusian nak anta..Lega.kalu tak, sepanjang perjalanan pulang mesti sekali lagi kena ceramah free dari imam terjun huzaifah..

Then trus g Stadium Negara.Time tue baru kul 1 lebey tapi udah sesak! huh,sangat panjang barisan kereta2 penyokong Red Devil..nak parking dekat2, harapan la..so terpaksa parking di tepi2 jalan berhadapan Indah Parade..agak jauh gak nak menapak, but no choice okay..REDAH jer la..sapa suro tak datang peh subuh tadi kan?

Kami berdua menapak dengan penuh semangat..sesak sangat..ramai! penuh! Masing2 dengan jersi merah..cuma ada sekelompok kecil terdapat jersi kuning..Semangat Malaysia! Kemeriahan memang terasa..adeh,penin pusing stadium cari Blue Gate..yer la..harga tiket pun RM68..so jauh la sket..tak kisahla..asalkan dapat turut memeriahkan majlis..tapi seat kitaorang sangatla tinggi dan ujung..tue la lambat sangat, Gee n Ady plak tak tahu di mana..mereka menaiki motosikal, so takder masalah dengan kesesakkan.. Tak per la, redha dengan apa yang ada..so duduk jer diam2 kat situ..Mr.H mula la nak tari muka..bebel cakap jauh la..ujung la..panas la..macam2 lagi lah..malas nak layan..kang ada yang gaduh kat tengah padang!


Game memang besh..Malaysia sangat kuat n bersemangat..memang majoriti pakai jersi merah..tapi kami suma tetap menyokong Malaysia! Semangat negaraku masih tersemat la.. Malaysia di hati ku..Malaysia main memang bagus..yer la nak di bandingkan dengan MU..memangla jauh bagai langit n bumi..huhuhu..tapi okla tak kena belasah teruk.. tapi suka dapat tengok rooney n Owen..owen sangat ensem even sedikit tua..ok dah la malas nak bebel lagi.. kita tengok gambar jer la okay?

here we goooooo~

tiket murah=jauh pusing2 cari gate!

peace!

berpusu2 cari tempat strategik!

wahhh..muka bangga MU score..

di sini la seat kitaorang..ujung dan tinggi!



adeh..aku susah nak cari mana 1 Owen..dah la rabun!

muka happy gila..yer la dapat gak tengok MU depan mata!


last snap sebelum berangkat pulang~ thanks syayg! muahx..

No comments: