Wednesday, October 28, 2009

Duit??apa la sangat~


duit boleh di cari..nyawa??mana nak cari kalu da terbang???


cheewaahh~berfalsafah plak aku..


Tapi betoi apakan??duit tue bebila pun kita boleh cari..Insyallah rezeki ada di mana2..Tuhan akan tolong makhluk2 Nya..tapi kena lah berusaha..kalu duduk menatang tangan jer,sampai bila pun tak dapat.. agak2 la..kalu gitu, aku pun nak dok saja2..skali duit sampai melimpah ruah..huhuhu~


ac2lly aku nak citer pasal insurans diri..cheeewahhh~aku sebenarnya baru jer mendaftarkan diri dengan Takaful CIMB AVIVA.. (memaksa diri untuk mendaftar demi kebaikan bersama)..huhuhu~ sebelum2 nie aku tak penah ada insurans diri kecuali dulu masa kat sekolah..tue pun cikgu paksa bayar rm0.50 kot..kira da termasuk skali dengan yuran sekolah rasanya..nak tak nak kena gak bayar..okay la kan..kalu jadi2 apa2 cam ner??


Memangla kita tak mintak benda buruk jadi..tapi KALAU jadi cam ner?? sediakan payung sebelum hujan orang kata..dengan bayaran sebanyak RM25 sebulan,aku dilindungi..tak kisahla sikit ker banyak ker,yang penting kalu apa2 jadi kat kita, family atau penama terjamin.sah sah la aku letak abah n mak aku sebagai penama..kan?? nanti kalu da ada family + anak, aku tukar la peratusannya..bahagi sama rata..heheheh~


Aku seram sejuk tengok cerita2 di dada akhbar skang..banyak sangat musibah..manatau satu hari kena kat aku ker kan..beringat2 jer la..nanti kalu ada duit lebey aku nak insurankan nama abah n mak aku.. Insyallah..



StaRt PrOtEcTiNg OuR FuTuRe NoW~

4 comments:

eza2odette said...

kenapa cimb aviva?

aShEMaSt said...

nape??tak ley erk??

fidde said...

bagus. masa sihat dan muda mcm ni la kite kene fikir untuk masa depan. malang tak berbau. dan hidup bukan sekadar berkisar pada diri sendiri. kalau jadi apa2, byk pihak akan terkena tempias, terutamanya ibu bapa kita. u just made a great decision. well done!

aShEMaSt said...

yea..k fidde! tq..sesungguhnya sya akan merindui nasihat2 akak..dan perbincangan hangat di opis kita nie kan..thanks!jaga bobby btoi2 tau..