Tuesday, November 17, 2009

Jangan pandang serong!

pagi nie aku bangun agak awal dari biasa..ntah kenapa semangat sangat pun aku tatau la..tapi mungkin sebab aku tido di jam 9 semalam..hari pertama kerja da ke sana ke mari..semalam ada majlis pecah tanah kat simpang 4. dua kali aku ulang alik nak tengok persiapan majlis tue( wat2 penting ja.. :) okayla..ramai yang sanggup membantu.huhuhu..aku da la baru, bukan aku tanak cakap o sombong..tapi aku tak kenal sesapa..sekadar menguntum senyuman jer la aku ley wat..huhuhu..nanti aku pelan2 kenal la okay..

nak di jadikan cerita..(masih cerita semalam..) masa upacara pecah tanah tue aku agak lewat sampai..so tak der pilihan untuk aku chop2 kerusi..yang ada pun paling depan dan berdepan dengan kipas besar tue..adoi..malas betoi aku..memang la ngah 'ketibas' (KEtiak + BASah) tapi aku tak mintak kipas besar tue depan aku..mahu terlucut tudung..hahahha..tak pe,aku redha ja.. tapi ada benda yang aku perasan..di antara kerusi depan tue, ada sorang makcik bertudung oren kalu tak salah..aku tengok skali cam kenal..tp aku cam malas nak amik bab..skali lg aku tengok..ADOiii..mak 'dak gila' rupanya..'DAK GLA' adalah seseorang yang penah aku baik dan penah gak ada peperangan..tue cerita dulu2 tapi aku malas sebab mak dia juga turut masuk campur ngn masalah aku dan dia.. nak dijadikan cerita lagi..1 kerusi ja tinggal sebelah makcik tue.so no choice n aku terpaksa menempek sebelah dia...dush..dush!!! aku cam kena tumbukkan maut..argggghhh!..malas aku.makcik tudung oren tue cam perasan tp cuba intai2 aku dr tepi..aku lak wat tatau da sepatah pun aku tak cakap..hahahha..sangat kurang ajo disitu..aku kesah ker??huhuhuh...tapi dalam hati nie dup..dap..dup..dap..tak abis2..hahahha..

berbalik cerita asal..huhuhu~ pagi td, aku kuar dengan penuh barang di tangan..handbag,beg laptop, botol air..Handphone (HP) aku pegang, memang habit tak mahu letak dalam beg..da banyak sangat barang, aku pun letak la HP atas boot belakang..masuk umah pakai kasut, terus aku gerak dengan laju nya...sampai ja kat roundbout, ada van india a.k.a macha nie dok cucuk2 aku..marah lah aku!! peh2 dia ley hon2 lak..bukan sekali..banyak kali ok!!aku nie pantang dicabar..ingatkan dia marah aku masuk jalan dia..aku dengan megahnya menekan minyak laju2...huh! puas hati aku dapat tinggal dia jauh2..hahahah aku gelak dalam hati..

sampai lagi kat trafik lite, van tue hon2 lagi..kali nie aku nekad nak jeling macha tue..skali dia wat insyarat tangan macam tepon..aku pun blur..haa??num tepon aku ker?? dia tunjuk lagi isyarat sama..kali nie dia siap tunjuk belakang keta aku.. YA ALLAH!!! baru aku perasan HP aku kat belakang dan hampir jatuh!!!!! trus aku cuak.takkan nak benti tengah2 jalan nie??aku slow2 trus parking..keluar n capai HP kesayangan!!!! Ya Tuhan, nasib tak jatuh..aku syukur n malu ngn tindakkan aku td.suka nak salah anggap. Sorry macha..

p.s MACHA: sya mintak maaf yer..kalu jodoh kita jumpa nanti sya belanja ok?? thanks! muahx! (opsss..gila apa??)hahahah~

2 comments:

eza2odette said...

hahah..adoi macha, tunjjuk fon jer ker? no tepon tanak?muemue..giler la kak asma!!naya!-kekeekeke..

perihal macik mak dak giler apekes?lanjutan next entry yah.hahah

aShEMaSt said...

tau tak per..cuak gla..sedeynya kalu hp tue jatuh..da a hp persahabatan kita berdua + ady..huhuhuhu..getaq tue...